Informācija parādniekiem

Meklē palīdzību? Sazinies ar mums

1.ieteikums

Maksāt savlaicīgi, ik mēnesi, līdz rēķinā norādītajam samaksas termiņam. Pat viena maksājuma atlikšana uz nākamo mēnesi var radīt lavīnveidīgu efektu, jo tad jau būs jāmaksā par diviem mēnešiem, vēlāk – par trim, četriem utt. Arī ārpustiesas parādu piedziņas kompānijas apliecina, ka vienkāršāk ir strādāt ar parādniekiem, kuru parāds ir salīdzinoši neliels.

2.ieteikums

Ja parāds uzkrājies, pārsniedzot 100 eiro, un saprotat, ka vienā maksājumā to vairs nespēsiet samaksāt, BNKS piedāvā slēgt vienošanos par parāda nomaksas termiņa pagarināšanu, sadalot atmaksājamo parāda summu vienādās daļās līdz pagarinātā termiņa beigām. Parāda nomaksas termiņa pagarinājums būs atkarīgs no parāda summas:

    • parāds pārsniedz 3000 eiro – vienošanās termiņš ne ilgāk par 24 mēnešiem;
    • ja parāds nepārsniedz 200 eiro – vienošanās termiņš ne ilgāk par 6 mēnešiem;
    • parāds nepārsniedz 1000 eiro – vienošanās termiņš ne ilgāk par 12 mēnešiem;
    • parāds nepārsniedz 3000 eiro – vienošanās termiņš ne ilgāk par 18 mēnešiem.

Vienošanās par parāda nomaksu netiek slēgta, ja:

    • parāds nepārsniedz 100 eiro;
    • nav kavētu maksājumu vismaz 3 mēnešus;
    • parādnieks nav pildījis saistības, saskaņā ar iepriekš slēgtām vienošanām;
    • par konkrētā parāda piedziņu ir spēkā stājies tiesas lēmums;
    • parāds ir cedēts.

Vienošanās par konkrēta parāda samaksas termiņa pagarinājumu ar klientu var tikt slēgta tikai vienu reizi. Ja klients kavē kaut vienu maksājumu, kas noteikts vienošanās dokumentā un/vai kārtējo maksājumu, vienošanās automātiski zaudē spēku, un pret parādnieku bez īpaša brīdinājuma tiek uzsākts process, parāda atgūšanai.

Ir jāsaprot, ka vienošanās nav un nebūs kārtējais instruments kā parādniekiem atļaut turpināt dzīvot kā komunismā. Ja klientam jau sākotnēji saprot, ka vienošanos nepildīs, aicinām netērēt savu un parādu administratora laiku un pieteikumu vienošanās slēgšanai nerakstīt.

Pieteikumu parāda nomaksas termiņa pagarināšanai var aizpildīt tiešsaistē, vai lejuplādēt pieteikuma formu, aizpildīt to, parakstīt un nosūtīt uz e-pastu: info@bnks.lv.

Pēc pieteikuma saņemšanas BNKS speciālists pārliecināsies vai nepastāv kāds no minētajiem apstākļiem, kas nepieļauj slēgt vienošanos, un ja to nav, vienošanās tiks sagatavota 10 dienu laikā. Ja tomēr izrādīsies, ka vienošanās nevar tikt slēgta, BNKS speciālists Jūs par to informēs.

Ja būsiet izvēlējies vienošanos parakstīt ar drošu elektronisko parakstu, tā tiks nosūtīta uz Jūsu e-pasta adresi. Pēc parakstīšanas vienošanos jānosūta atpakaļ uz to e-pasta adresi, no kuras to saņēmāt. Ja būsiet izvēlējies vienošanos parakstīt pašrocīgi, to varēsiet parakstīt tajā klientu konsultāciju punktā, kas norādīts pieteikumā. Vienošanās paraugs pieejams šeit.

Ja atgādinājums vai brīdinājums par parāda labprātīgu nomaksu tiks ignorēti, pret parādnieku tiks uzsākti process, parāda atgūšanai. Tas radīs parādniekam papildus neērtības:

    • informācija par parādu tiks ievietota publiskajos reģistros, kā piemēram Kredītuzraudzības biroja (KIB) uzturētajā reģistrā, kas pieejams publiski, un jebkurš interesents varēs pārliecināties par to, ka nevēlaties maksāt parādus;
    • tas savukārt sarežģīs iespēju saņemt aizdevumu, noformēt līzingu vai uz nomaksu iegādāties mobilo tālruni;
    • pret pašvaldības dzīvokļu īrniekiem tiks celta prasība tiesā par īrnieka un viņu ģimenes locekļu izlikšanu no īrētajām telpām bez citu dzīvojamo telpu ierādīšanas.